Bijna zomer in NL? Nog steeds winter in Wisconsin! - Reisverslag uit Mount Horeb, Verenigde Staten van Suzanne Roo - WaarBenJij.nu Bijna zomer in NL? Nog steeds winter in Wisconsin! - Reisverslag uit Mount Horeb, Verenigde Staten van Suzanne Roo - WaarBenJij.nu

Bijna zomer in NL? Nog steeds winter in Wisconsin!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

11 Maart 2014 | Verenigde Staten, Mount Horeb

Hoi allen!

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, heb ik mijn laatste berichtje verwijderd omdat ik nog niet precies weet wat ik wel en niet mag vertellen over het bedrijf. Stiekem had ik verwacht dat ik het alweer online zou kunnen zetten, maar helaas is mijn begeleider zo druk dat ie nog niet zoveel tijd voor mij heeft gehad en kon ik dus niks overleggen. Daarom even een nieuw bericht over mijn belevenissen de afgelopen weken.

Inmiddels zit ik hier al een paar weken en ben ik wat gewend aan mijn nieuwe werkomgeving, het tijdsverschil en de kou. Nouja, aan de kou ben ik nog niet helemaal gewend. Elke ochtend dat ik wakker wordt kijk ik eerst naar de gevoelstemperatuur van die dag (paar weken terug lag die rond de -30 graden celcius) en bepaal ik hoeveel laagjes ik aan ga trekken. Niet te weinig, want dan is het veel te koud (ook al hoef ik maar 5 minuten te lopen naar het kantoor), maar ook niet te veel want dan is het binnen veel te warm! Het eerste stukje lopen is uit de wind en dan valt de kou reuze mee, maar wanneer ik om het huis heen ben gelopen en de wind van voren heb valt het niet mee. De koude wind voelt niet echt prettig aan op je gezicht.. Gelukkig waait het niet elke dag en begint het langzaam iets warmer te worden! Vandaag (maandag) was het zelfs 13 graden Celsius en dat betekent dat mensen hier zonder jas lopen en in Madison de korte broek al aan hebben… bizar!

Het eerste weekend in Mount Horeb heeft John, mijn begeleider, me vanuit de auto de omgeving laten zien. We zijn naar Madison gereden, de dichtstbijzijnde grote stad. In deze stad zit ook de universiteit van Wisconsin, waar ze een grote animal sciences afdeling hebben. Daarna heeft hij me Tyrol Basin laten zien, de skiheuvel hier in de buurt. Ik heb nog nooit geskied, maar het is een mooie locatie om dat eens uit te proberen. Helaas was ik het eerste weekend nogal moe, dus moet mijn eerste skipoging nog komen. Die zondagmiddag ben ik wel even naar Mount Horeb gereden om een beetje rond te kijken, zodat de Durango en ik aan elkaar konden wennen.

Het tweede weekend begon al goed! Op vrijdagavond zijn we met een groep collega’s uit eten geweest bij the Grumpy Troll. Ja, Mount Horeb schijnt iets met trollen te vinden (je vindt ze overal in de stad), maar het precieze idee daarachter weet ik nog niet precies. Op zaterdag wilde ik eigenlijk naar Madison, maar aangezien het super hard sneeuwde (echt de hele dag) heb ik dat naar zondag verplaatst (een super mooie dag uiteindelijk!). Helaas was het iets te koud om echt door de stad te lopen en heb ik dus alleen het Capitol gezien (een replica van het Capitol in Washington), maar ik heb wel een spot goedkope sportoutfit schoenen kunnen vinden! Ja, sinds afgelopen week ben ik officieel lid van een fitness center hier in Mount Horeb! Een leuke manier om wat meer mensen uit de omgeving te leren kennen, buiten mijn collega’s.

Ondanks de sneeuw en het koude weer heb ik afgelopen zondag mijn eerste lunch-BBQ gehad! Een idee van een van mijn Braziliaanse collega’s en zijn gezin. Een beetje gek, maar wel lekker!

  • 11 Maart 2014 - 20:40

    Opa De Roo:

    Suzanne je bericht gelezen begrijp dat je nog niet echt aan je opdracht bent begonnen wij hebben hier deze dagen heel mooi weer gehad en beginnen al weet wat kleur te krijgen groeten en liefs van ons/

  • 12 Maart 2014 - 02:57

    Suzanne De Roo:

    Dat klopt! Maandag begin ik met mijn eigen experiment. Het was belangrijk dat ik eerst wat oefende met bepaalde programma's enzo ;) Lekker dat het weer wat beter wordt! Geniet er van!
    Groetjes terug! xx

  • 15 Maart 2014 - 08:37

    Ine:

    Hallo Lieve Suzanne,

    Fijn om je berichtje te lezen. Heftig koud heb je het daar. Hoop dat de ergste koude niet zo lang meer duurt. Op de foto's. komt de koude ook goed over. Ik houd helemaal niet van winter. Geef mij de lente maar. Hier in Nederland heb je trouwens ook mensen die bij de eerste zonnestralen ook al in een t shirt lopen.
    Hier is alles goed. Geen bijzonderheden.
    Je e boeken staan met hulp van de buurvrouw op de e-reader. Ik ben net echt een techneut. Prima boeken trouwens.
    Tot de volgende keer en een hele dikke kus van Will en mij.

  • 20 Maart 2014 - 17:54

    Lotte:

    Hee Suus!

    Klinkt allemaal nog erg koud... maar het zijn wel mooie plaatjes!
    Nu was het intussen weer wat aangenamer geworden daar toch?

    Hier in Wageningen is de lente van start hoor, zo voelt het ook echt.

    Lees snel weer je volgende berichtje!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 4017

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 01 Juni 2014

Stage in Amerika!

Landen bezocht: